© Jyri Keronen

Muodoste Oy on Vuoden Innostava yritys 2021!

Olemme kohdanneet suuren kunnian: Kontiolahden kunta palkitsi nyt viidettä kertaa Vuoden Innostavan yrityksen, joka on tänä vuonna Muodoste Oy! Lämmin kiitos valitsijoille ja muille asianosaisille. Tunnustus tuli yllättäen ja olemme siitä syvästi kiitollisia.

Perusteina valinnalle mainitaan, että ”Muodoste on innovatiivinen ja ammattitaitoinen yritys, joka on systemaattisesti kehittänyt toimintaansa sekä luonut uusia tuotteita ja palveluita markkinoille. Yrityksen osaaminen on ollut esillä mediassa luoden myönteistä kuvaa kunnan yrityselämästä.”

Aikaisempina vuosina palkittuja yrityksiä ovat Master Yhtiöt Oy (2020), Aatelitalo Oy (2019), Puuartisti Oy (2018) ja Valoparta Oy (2017).

Kokeilukulttuuria ja innovaatioita

Yhteiskehittäminen ja ketterä toiminta on aina kuulunut osaksi Muodosteen toimintaa. Yhteistyön avulla löydämme uusia kehityskohtia ja mahdollistamme monipuolisen palvelutarjonnan. Kuluneen vuoden aikana olemme kehittäneet omaa konseptisuunnittelu-palveluamme kohti inspiroivampaa mallia ja testanneet monia uusia työkaluja, kuten Miroa osaksi prosessejamme. Haastattelutekniikat ovat päivittyneet kohti pelillisempää tapaa, joka on tuonut esiin erilaisia vastauksia verrattuna perinteisempään kysymys-vastaus-tilanteeseen.

Ensivuodelle on tiedossa mm. syventymistä omaan tuotemuotoilupuoleen omien tuotteiden lanseerauksella, joiden myötä on tarkoitus tähdätä ulkomaille. Tähän liittyy myös oman verkkokaupan kehitystyö, joka alkaa olla jo lähellä maalia! Vuoden 2022 teemasana voisi meille ollakin ”design”. Sillä kun tavoitteet sanoo ääneen, ovat ne jo askeleen lähempänä toteutusta.

Olemme pieni ja ketterä toimija, jolta kokeilukulttuuri luonnistuu. Seuraamme ahkerasti mitä alalla ja sen ulkopuolella tapahtuu. Mega- ja makrotrendit sekä ihmisten toiminta vaikuttavat suoraan tilojen käyttöön ja miten niitä kannattaa suunnitella.

Future is near

Muodoste on vahvasti tulevaisuus-orientoitunut yritys ja tämä näkyy myös toimiston jokapäiväisessä arjessa. Uudet materiaalit ja innovaatiot jalkautetaan nopeasti käyttöön ja projekteihin. Asiakkaita ja yhteistyökumppaneita halutaan innostaa kokeilemaan visuaalisia rajojaan.

Vuosi 2022 näyttäytyy tällä hetkellä tilojen ja designin saralla tietyllä tapaa tutulta. Kaaret, maanläheiset sävypaletit ja kasvit eivät ole menossa minnekään. Onneksi trendit eivät näyttele enää niin suurta osaa, vaan ihmiset ilmaisevat rohkeasti omia mieltymyksiään. Valinnanvaraa on, mutta käyttäjät ovat tietoisempia omista tavoistaan ja makumieltymyksiään. Tuotteiden tuntuma on yhtä tärkeää kuin ulkonäkö. ”Sensory experiences”, eli ns. aistikokemukset korostuvat sekä kotona että julkitiloissa.

© Jyri Keronen

Jaa:

Lue lisää: