Miksi kiinteistön brändiin kannattaa panostaa

Kiinnostava tarina ja laadukas brändi ovat vetovoimatekijöitä, joista viestiminen kannattaa. Lue, miten voit kehittää kiinteistösi kiinnostavuutta vuokralaisten näkökulmasta.

Tunnemme toimivan brändin voiman. Vain sanomalla jonkin asian tai paikan nimen, mielemme täyttyy mielikuvista. Paikan identiteetti on kiinteistökehityksessä usein hyödyntämätön potentiaali, kun rakennusta ei kytketä osaksi ympäröivää kaupunkirakennetta.

Rakennuksen brändin kehittäminen onkin oiva keino erottautua rakennusmassasta. Kiinteistön brändiin voidaan sisällyttää tekstisisältöjä ja avainsanoja, ja vaikka visuaalinen ilme logoineen, fontteineen ja väreineen. Näitä voidaan jalkauttaa niin myyntiesitteisiin ja muihin markkinointiaineistoihin, nettisivuille, sekä fyysisesti esim. rakennuksen opasteisiin.

Herätä oikean asiakaskunnan huomio

Mitä aikaisemmassa vaiheessa tiedostetaan, minkälaiselle asiakasryhmälle kiinteistöä kehitetään, sitä paremmin heidät voidaan ottaa huomioon suunnittelussa ja markkinoinnissa. Näin saadaan halutut henkilöt kiinnostumaan ja sitoutumaan projektiin. Ei tarjota kaikkea kaikille, vaan tehdään rohkeasti valintoja ”kenelle puhumme”.

Kohderyhmän lukitseminen helpottaa myös kehitysprojektin myöhemmissä vaiheissa. Se vaikuttaa niin valittuihin materiaaleihin, laiteratkaisuihin kuin markkinointitekstien sisältöihin.

Erottuva kiinteistöbrändi parantaa tunnettuutta ja helpottaa tilojen myyntiä ja vuokrausta.

Miten kertoa kiinteistön tarina?

Aluksi voit ottaa selvää, löytyykö omistamastasi rakennuksesta jo jotain olemassa olevaa tietoa: kirjallisuutta, kuvia, tutkimuksia tai opinnäytetöitä. Sijainti ja alueen historia voivat tarjota paljon mielenkiintoista asiaa, josta voit saada kimmokkeita kiinteistösi markkinointi- ja brändityöhön. Joko kiinteistölläsi on oma nimi tai slogan?

Rakennuksen arkkitehtuuri ja rakennustaide voi olla jäänyt ilman huomiota. Kerro rakennuksen tyylilajista ja erityispiirteistä. Kuka rakennuksen on suunnitellut, voisiko hänestä löytyä jotain mielenkiintoista? Jos kiinteistöllä on jo ikää, voi kertoa myös siinä aiemmin sijainneista liikkeistä tai palveluntarjoajista.

Mikä tuo lisäarvoa kiinteistön omistajalle?

Tunnettu, hyvä brändi parantaa tunnettuutta ja helpottaa tilojen myyntiä ja vuokrausta. Omalla tunnistettavalla brändillä erotut muista mahdollisista vuokrakiinteistöjen tarjoajista ja jäät mieleen positiivisesti. Jakamalla samat arvot kuin kohderyhmäsi, saavutat heidät entistä helpommin ja luot luotettavan suhteen jo ennen osto- tai vuokrauspäätöstä. Markkinointi helpottuu, kun tekstit ja ajatukset eivät tunnu päälleliimatuilta, vaan tarkasti mietityiltä.

Pitämällä huolta siitä, että rakennus on edustava ja hyvässä kunnossa, ylläpidät samalla asiakastyytyväisyyttä. Niin uudet kuin vanhat tilojen käyttäjät arvostavat laadukasta kiinteistönhuoltoa ja ylläpitoa.

Valitsemalla kiinteistön ominaispiirteisiin sopivia ratkaisuja ja pintamateriaaleja teet tarinasta kokonaisvaltaisen kokemuksen, joka kestää aikaa. Kulutusta kestävät materiaalit pidentävät rakennuksen käyttöikää ja vähentävät huoltokustannuksia.

Ota yhteyttä, kun kiinteistösi kaipaa kokonaisvaltaista brändäysapua

Muodoste Design Studio on vuonna 2016 perustettu sisustusarkkitehtitoimisto. Tehtävämme on luoda asiakkaillemme kilpailuetua konseptoinnin ja kokonaisvaltaisen tilabrändin avulla.

Jaa: